22 januari 2017

Onze held!

We kennen ze allemaal; echte doeners die het verschil maken. Mensen die met hun poten in de klei staan, die iedere dag het verschil maken: de wijkagent, de jeugdtrainer van je voetbalclub, die inspirerende lerares, de buurtvader in die lastige wijk.

Mensen die dagelijks hun steentje bijdragen aan een mooier Nederland. Zij helpen Nederland vooruit. Wij willen deze mensen een gezicht geven. Vandaag, zaterdag 21 januari, is voor de PvdA-Hoorn Bianca Hofmeijer onze held.

Bianca is de initiatiefneemster en grote kracht achter de kinderkledingbank Hoorn. De kinderkledingbank (KKB) zorg er voor dat kinderen uit gezinnen met een minimum inkomen 1 keer per maand kleding en speelgoed kunnen uitzoeken. Ook beddengoed is beschikbaar. De KKB krijgt deze kleding van heel veel mensen die de kleding niet meer nodig hebben. Ook wordt de KKB gesponsord door winkels met nieuwe kinderkleding. Vooral mutsen, sokken en ondergoed. Bianca is al 10 jaar bezig met het verzamelen van goede kinder en tienerkleding. De laatste 2 jaar zat de KKB in buurthuis de Honky Tonk in Zwaag. Nu het bestuur van de Honky Tonk de huur heeft opgezegd is Bianca dringend opzoek naar een nieuwe ruimte. Gelukkig zijn er alternatieve ruimtes aangeboden, want de KKB wordt door veel mensen van harte ondersteund.

Bianca zoekt nog wel 9 vrijwilligers die 1 ochtend of 1 middag per week in de winkel van de KKB willen werken. De KKB heeft ongeveer 3300 kinderen als klant, niet alleen uit Hoorn en omgeving maar ook uit de omgeving van Alkmaar, Heerhugowaard, Den Helder, Zaanstad en Amsterdam. Bianca zegt ‘helaas is het echt nodig, er komen hier wel eens kinderen met letterlijk gaten in hun kleding. Ook komen er wel eens ouders die geen bedden kunnen kopen voor hun kinderen, gelukkig hebben wij ook altijd wat bedden achter de hand en beddengoed en dekbedden’. Naast Bianca werken er 35 vrijwilligers bij de KKB. Zij zijn vandaag onze HELDEN!!!

De raadsleden Kholoud al Mobayed en Simon Broersma brachten vandaag Bianca wat lekkers.

De Kinderkledingbank is tot op heden gevestigd in de Honky tonk

Bangaerde 2 1689 BH te Zwaag

Meer info via facebook ‘kinderkledingbank Hoorn’