Verkiezingen

groep_lijn

Eerlijk delen, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten en een steun in de rug voor inwoners die dat nodig hebben. Dat is waarvoor de PvdA Hoorn staat. En dat is hard nodig. Lees hier het verkiezingsprogramma. Bekijk hier onze kandidaten

Juist nu
Juist nu maakt de PvdA het verschil. Een stem op de PvdA is een stem op solidariteit en voor een sterkere Hoornse samenleving. Een stem op de PvdA is een stem voor werk. Een stem op de PvdA is een stem tegen armoede en voor duurzaamheid. Wij willen een samenleving waarin we mét elkaar leven. De gemeente biedt een vangnet en mogelijkheden aan inwoners om vooruit te komen. Juist nu is een nieuwe koers nodig.

Nieuwe koers
De afgelopen vier jaren hebben de VVD, CDA, D66, fractie Tonnaer en VOCHoorn de stad bestuurd. Er werd het meest bezuinigd op zorg, sociale regelingen, vrijwilligerswerk, verenigingen en kunst en cultuur. Ondertussen investeerden deze partijen in stenen. En de spaarpot van de gemeente, de algemene reserve, is helemaal omgekeerd om de tunnel te bouwen. De PvdA maakt andere keuzes.

WERK
De PvdA wil samen met werkzoekenden, het bedrijfsleven, het MKB en uitzendorganisaties een Plan voor de Arbeid in de Westfriese regio maken. Een plan om de kansen van alle werkzoekenden te verbeteren: jongeren, ouderen, zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers), mensen met een beperking en stagezoekers. Het plan is gericht op uitbreiding (of minimaal behoud) van de duurzame werkgelegenheid en sluit aan op de kansrijke economische sectoren in onze regio, bijvoorbeeld recreatie en toerisme en agribusiness.

INVESTEREN IN MENSEN
Wij willen bouwen aan een menselijk en beter Hoorn. Wij willen de solidariteit aanboren die in onze stad verankerd is. Want de betrokkenheid van Horinezen en Hoornaren is hartverwarmend. Door op de juiste manier te innoveren en te organiseren, kan de gemeente bijzondere initiatieven mogelijk maken. Zo krijgt Hoorn – met minder geld – meer wind in de zeilen.

GEEN TUNNEL
De PvdA wil geen tunnel onder het spoor, omdat dit teveel auto’s de historische binnenstad intrekt. Bovendien kost het tunnelplan 35 miljoen euro. Daardoor is er minder geld voor sociale taken. Om de doorstroming van het verkeer naar de binnenstad te verbeteren, verplaatsen wij het busstation naar de ziekenhuiskant en bouwen daar een parkeergarage. Dat is goedkoper en beter voor de leefbaarheid.