5 mei 2014

Europees Verkiezingsdebat Huis Verloren op 14 mei.

De Hoornse afdelingen van de zes landelijke partijen organiseren een informatief debat tussen een 6 kandidaat parlementsleden. Op 14 mei wordt een avond georganiseerd over de huidige voor- en nadelen van een gezamenlijk Europees beleid en vooral de impact die dat heeft op onze eigen regio. Een debat bijeenkomst waar de sprekers hun standpunten verduidelijken en verdedigen. U kunt de kandidaten tijden deze bijeenkomst het vuur aan de schenen leggen. Uw kritische vragen kunt u op deze facebookpagina stellen!

Elke partij heeft hiertoe een landelijke spreker uitgenodigd die óf kandidaat is voor het Europese parlement óf een uitgesproken woordvoerder is op dit terrein. Daarnaast is de burgemeester van Hoorn, die zeer actief is op het Europese samenwerkingsfront, gevraagd om als extra expert en aanjager mee te doen aan het debat.

De deelnemende debaters zijn : D’66 Rinke Brussel (nr. 7), Groen Links Jasper Blom (directeur wetenschappelijk bureau, duwer), PvdA Nejra Kalkan ( nr 9, senior beleidsmedewerker van de PvdA-Eurodelegatie) en CDA Marc Wiggers. De kandidaten voor VVD en SP zijn nog niet bekend.

Discussieleiding: Wouter Hakhoff.

Tot ziens op 14 mei om 20.00 uur (binnenlopen om 19.30)