9 september 2014

Vragen aan college van B&W over vaarroutes Bangert en Oosterpolder

Aan het college van burgemeester en wethouders  van de gemeente Hoorn

Hoorn, 9 september 2014

Betreft artikel 43 vragen over vaarroutes Bangert en Oosterpolder.

Geacht college,

Denkend aan Holland zie ik breede rivieren traag door oneindig laagland gaan is de eerste zin van het bekende gedicht van Hendrik Marsman uit 1936. Met een beetje verbeelding kun je uitkijkend over de brede sloten inde Bangert en Oosterpolder ook wegmijmeren. Nog leuker zou het zijn om met de eigen kano of roeiboot een vaartocht te maken door de wijk en de omliggende gebieden.  Nu naast fase 1 en 2 van de Bangert en Oosterpolder ook het Drachterveld gereed is gekomen tussen Westwoud en Oosterblokker, zou het ontzettend leuk zijn om enkele vaarroutes uit te stippelen. Deze vaarroutes lopen dan door de wijk Bangert en Oosterpolder, maar ook door het omliggende landelijke gebied van Zwaagdijk-West, Westwoud en Oosterblokker. Door de vaarroutes met kleine bordjes aan te geven kunnen volwassenen en kinderen er een heerlijke middag op uit trekken om van de natuur dicht bij huis te genieten.

Wij hebben de volgende vragen aan u:

Is het college bereid om 1 of 2 vaarroutes uit te zetten in de Bangert en Oosterpolder?

Is het college bereid om met de buurgemeenten te overleggen of zij willen aanhaken op deze vaarroutes?

Wij zijn zeer benieuwd naar uw antwoord.

Met vriendelijke groet, namens de PvdA fractie

Simon Broersma, raadslid

Simon Broersma

Waar ben je naar op zoek?