16 februari 2018

Werkbezoek aan de Kinderkledingbank

Vandaag hebben de kandidaat raadsleden Thomas de Groot en Richard Hagen een werkbezoek gebracht aan de KKB in Zwaag. Na een hartelijke ontvangst ontvingen we een korte rondleiding en hebben we uitgebreid gesproken met de vrijwilligers. Tijdens het bezoek hebben we een goede indruk gekregen van alle initiatieven die er vanuit de KKB worden georganiseerd door zowel de vrijwilligers als de kinderen zelf. Het was hartverwarmend om te zien en mee te mogen maken dat, tijdens ons bezoek, medewerkers van de douane dozen met werkschoenen kwamen brengen die gebruikt gaan worden om kinderen de mogelijkheid te bieden een stage te kunnen doen waarbij die schoenen noodzakelijk en vaak ook verplicht zijn. Het was een indrukwekkende ervaring waarbij bleek dat de KKB om veel meer gaat dan kinderkleding alleen. Alle hulde aan Bianca en haar team van vrijwilligers die zich hier belangeloos inzetten voor de verschillende aspecten van de strijd tegen armoede.