11 maart 2021

Is de kou uit de lucht? IKEC toch op oude hockeyvelden en niet in park Risdam-Noord?

Dinsdagavond 9 maart was er commissieoverleg over het onderzoek over de locatie van het nieuwe IKEC. Er waren vijf alternatieven uitgezocht, twee in het groene sportpark in Risdam-Noord en drie op de oude hockeyvelden. Aan de commissie werd gevraagd of er vragen over het onderzoek zijn of dat er nog criteria ontbreken. De locatiekeuze lag dus niet voor. Het locatieadvies wordt op 8 april 2021 in de commissie behandeld en uiteindelijk vindt besluitvorming op 20 april in de raad plaats.

Gezien de commotie over de locatie in het groene sportpark Risdam-Noord was het logisch dat er toch over de locatie werd gesproken. We hebben aangegeven dat we geen vragen hebben over het onderzoek en dat wij liever hebben dat er versneld wordt i.p.v. vertraagd. De hockeyvelden zijn een prima plaats voor een IKEC, zeker in combinatie met woningbouw.

Tijdens het debat bleek dat inmiddels veel partijen ook in die richting denken, zo te beluisteren ook de partijen die om het onderzoek naar locatie sportpark Risdam-Noord hebben gevraagd. Hopelijk blijft dat richting besluitvorming ook zo.

Jan Kollen
Commissielid PvdA