6 november 2015

PvdA-Hoorn steunt nationale hulpverlenersdag

Het is eindelijk gelukt, een structurele financiële bijdrage regelen voor de nationale hulpverlenersdag. Tijdens de begrotingsvergadering gisterenavond hebben wij samen met andere fracties 5.000 euro per jaar vrij gemaakt uit het budget ‘representatiekosten College’. Op een totaal van 130.000 euro vonden wij dit wel kunnen. De nationale hulpverlenersdag vindt 1 keer in de 2 jaar plaats in Hoorn. Het wordt georganiseerd door vrijwilligers uit Hoorn en omstreken voor betrekkelijk weinig geld. Voor de hulpverleners; brandweermensen, ambulancepersoneel, politie is het een belangrijke dag. Het is naast een leuke en spannende dag voor de bezoekers ook een erg leerzame dag. ‘ Waar lopen hulpverleners allemaal tegen aan en wat doen zij eigenlijk precies?’ De nationale hulpverlenersdag wordt zowel door jong als oud zeer gewaardeerd. Daarnaast is het ook nog eens goede reclame voor Hoorn, immers heel Nederland is welkom op deze dag! Naast deze gemeentelijke bijdrage zijn er gelukkig ook sponsoren die deze dag een warm hart toedragen.

Simon Broersma, raadslid

Simon Broersma