Door op 30 mei 2013

Voedselbankactie PvdA-Hoorn groot succes

Op 25 mei heeft de PvdA een voedselbankactie gehouden.

Voedselbankactie PvdA-Hoorn groot succes
Dankzij de vrijgevigheid van de klanten van Deen Huesmolen is de supermarktactie voor de voedselbank Westfriesland die de PvdA-Hoorn op 25 mei hield een groot succes geworden. In totaal is voor bijna € 1.400 aan boodschappen voor de voedselbank ingezameld. Daarnaast werd de collectebus met € 185,- . gevuld.

Hartverwarmend
De actie werd met groot enthousiasme ontvangen en er kwamen veel hartverwarmende reacties van het winkelend publiek. Veel mensen gaven aan graag hun steentje bij te willen dragen en wilden van geen dank weten. “Dat is toch de normaalste zaak van de wereld”, was een veelvoorkomende reactie.

Boven verwachting
Heel veel mensen vulden hun winkelwagentje met een of meerdere extra boodschappen voor de voedselbank. De actie liep zo goed dat een aantal van de extra producten die de Deen voor deze actie had ingekocht, binnen de kortste keren uitverkocht waren. In overleg met Deen werd daarom besloten om de reeds ingeleverde producten opnieuw te verkopen. Zo is menig pakje macaroni of pannenkoekenmix meerdere malen langs de kassa gekomen. De dubbel verkochte producten worden door Deen nageleverd aan de voedselbank.

Onverteerbaar
De vrijwilligers van de PvdA-Hoorn kijken terug op een mooie, nuttige en leuke dag. Alle positieve reacties stemden vrolijk en het is fijn dat zoveel mensen meeleven met de klanten van de voedselbank. Ook supermarkt Deen verdient een compliment voor het mogelijk maken va deze actie. Toch blijft het onverteerbaar dat de voedselbanken nodig zijn en dat steeds meer mensen hiervan gebruik maken. De PvdA-Hoorn blijft zich ook politiek inzetten om dit te veranderen.